sköna söndag



Oj oj . . helgen har gått snabbt! I fredags var jag Kajsa och Martina & mer folk ute en sväng (tanken var villevalla men det var FULLT) så vi gick ner till stan istället. Blev en minisväng för mig eftersom jag skulle på bio med mina föräldrar. Både mami- & papimys som Tabita skulle uttryckt det :) Vi såg sommaren med Göran, den e lite överskattad men, ja rätt bra ändå. Lite störigt med ett gäng ungdomar på främre raden som pratade lite för högt. Pappa kastade godis på dem från 4:e raden, men det gav dessvärre inte mkt till resultat.

Igår blev det en runda på stan där jag provade ovanstående klänning. Tycker det känns lite tråk att behöva ha nyårsfärgerna svart/grått på sittning nästa helg . . men det är mkt troligt att det får bli så ändå. Efter stan blev det lite jobb, det var stressigt och det var skönt att gå därifrån och vidare på lite spelkväll hos en tjej i klassen om jag sägert´. Vi spelade rappakalja - jag vann turligt nog :)

Nu lutar min tillvaro åt bakning, skulle vara bra att ha massor bullar i frysen har jag tänkt den senaste tiden när folk vart här och druckit te och snopet nog aldrig fått någonting till. I efm blir det skogsutflykt med friends. Kanske kan vi hitta lite svamp? Jag har lite svampfeeling faktiskt, men är för orutti bara . . men jag tror att om jag hade vart hund hade jag nog siktat in mig på den där banan. Tryffelhund.

 Imorn börjar T4 for real och det blir skönt! Gynekologi o obstretik läser vi bla nu först. Obstetrik visste jag inte va det var men fann detta: Obstetrik (lat. ars obstetricia, av obstetrix, barnmorska), är den gren av medicinen som innefattar det kvinnliga bäckenets och de kvinnliga könsorganens anatomi, graviditetens fysiologi och patologi, förlossningens normala och abnorma gång, barnsängens (puerperiets) och amningens (laktationens) normala och sjukliga förhållanden samt den obstetriska behandlingen och operationsläran.

Lev väl, tilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0