sthlm

Efter en lyckad kravall for jag till sthlm. Tre timmars sömn men ändå ganska pigg gick jag till tåget kl 07.00 för att ta tåget till sthlm. Vi vääldigt dåligt bemötande av SJ o jag e fortfarande förvånad att man har så oproffesionellt bemötande så jag funderar på att skriva några rader till SJ faktiskt . .

Väl framme i storstaden möttes jag av morgonstressen på T-centralen (saknarn´ inte!!). Efter att jag inhandlat en SL-remsa bar det av mot ropsten och gärdet där nu min bror valt att bosätta sig. Jag lämnade av min packning och sen åkte vi in till stan för att titta lite i affärer. Efter några timmar åkte min bror hem och jag fortsatte shoppingen, dessvärre var jag ju bakis o hade 3 h nattsömn så jag gick bara omkring och orkade inte prova kläder alls. Tillslut satte jag mig på centralen med en sockerhaltig dryck o tittade på folk ett bra tag. Efter det blev det en snabb promenix till slussen-torget där jag mötte upp min vän C.

Det blev en fika i Götgatsbacken o vi snackade verkligen järnet o min trötthet blev som bortblåst efter det passande nog till en stor kopp "söders höjder-te". C fick tom med mig på ytterligare shopping på Söder och jag blev ett par jeans rikare :) Lite senare skiljdes vi åt och jag tog t-banan till Gärdet o hem till min bror. Vi kikade lite på Lets Dance innan jag somnade. På natten drömde jag mardrömmar om att jag var barnvakt till en liten Joar o tappade bort honom utomlands, det var hemskt! Vaknade 8.30 av att Joar sms ade att han skulle bjuda mig på lunch o att hans buss var påväg upp till sthlm från Linkan. .

Klockan 10.30 åkte vi in till Cityterminalen där J väntade på oss. Vi gick en runda på stan och besökte b.la kulturhuset, Buttericks, webhallen m.m. När vi skulle gå och äta på Östermalm såg jag ett par superfina skor. Medan vi åt funderade på om jag inte skulle prova dem. Fick med mig J o skorna passade, dessvärre ville jag helst ha en annan färg - gissa om den färgen inte fanns men i en annan affär vid fridhemsplan. Fick med mig J dit med o stackars fick säkert sitta i 45 min när jag provade skon som visade sig finnas i typ 5 modeller (olika bredd, sömmar, färger ..) Mina fötter var vid det här laget rätt svullna så tillslut tog jag beslutet att jag inte skulle inhandla några skor ALLS eftersom jag ändå inte kunde bestämma mig och för att J sjönk allt längre ner i en stol samtidigt som han stundvis sa: Ta dom där, dom är snyggast!

Som lite plåster på såren bjöd jag iaf på läsk & godis till kvällen för J s del. Min bror hade inflyttningsfest sen på kvällen. Men vi var inte där så länge eftersom vårt tåg gick lite senare på kvällen. Vid midnatt anlände vi till Linköping efter en tågresa där vi lyssnat på massa bra musik o mimat i låtsasmickar. Herre!







Lycka till imorn mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0