update på sin plats?





Söndags efm blir snart kväll. Suttit med scenario i palliativ vård en stund. Känns som jag inte får ner så mkt, men mkt e ju generell omvårdnad som man kan sedan tidigare . . i wish

Har gått en vecka på min nya praktikplats nu, det känns bra. Mina handledare är bra o stämningen är bra på avdelningen. Jag har träffat alla möjliga patienter redan, små öronbarn, cancersjuka, näsblödningar, trauman..

Har förresten även vart på min första jobbintervju för jobb som sjuksköterska!

Helgen bjöd först på middag hemma hos H. Tre rätters med avokadoentré, kött (fläskfilé va), potatis och kantarellsås och till dessert hemlagad chokladmousse. Mmmmm . . till det serverades ett gott vin. Italienska vin, Primitivo. Tipsar o påminner mig själv att köpa det!

Igår bytte jag middag mot fest på Stigbergsgatan och sen utgång. En strålande lördagsnatt på Harrys dansgolv med white russian, black jack o andra heta dansband :) Det var en lyckad utgång iaf, för övrigt att jag trodde vissa delar av sällskapet skulle fastna i Jesus-bussen, men det gick ju fint tillslut.

ciao, nu ska det lagas köttgryta i höstmörkret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0