skidor & fika.


 

Idag började morgonen med en busstur till Linköpings golfklubb där skidåkning väntade. Körde ett varv (vilket jag tror enbart är 5 km) men jag övade mer på tekniken (efter H´s tips att youtuba!). När jag kom hem blev den en varm dusch o sopplunch innan jag fixade iordning mig och drog mig neråt stan för att mötte upp anna. Det var många som fredagsfikade men vi fick iaf plats på Lind´s bredvid en hångligt medelålderspar :)

Efter trevlig fika o massa prat gick jag till sportaffärerna för att reka skidhandskar (skavsår av fingervantar) samt inhandling av nya hantlar, blev 3 kilos som jag redan invigt med lite övningar här hemma.

Nu är det fredagsslapperi i soffan o just nu känns det som jag somnar innan 20.00 . .

Läser just nu boken Naiv super. Den e så klurig, snart kanske jag fattar den. Iaf skriver författaren listor alltjämt i boken .. blev lite inspiration till en egen :

* lättare kläder och solbränna
* ett glas rött på en uteservering
* sol på balkongen o plantera vårens första blommor (panséer)
* promenader längs stångis stilla kvällar


.........................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0